LapWall toteuttaa vuosittain asiakastyytyväisyys- ja mielikuvatutkimuksen, jonka tavoitteena on auttaa yhtiötä kehittämään toimintaansa ja ratkaisujaan entistä paremman asiakaspalvelun kehittämiseksi. Keväällä 2025 toteutettu asiakastutkimus tuotti ajankohtaista tietoa asiakkaiden näkemyksistä ja kokemuksista ja tulokset antavat kokonaiskuvan siitä, miten LapWall koetaan toimittajana ja millaisia odotuksia asiakkailla on tulevaisuutta ajatellen. Tutkimuskumppanina toimi Innolink ja kohderyhmänä olivat viimeisen vuoden aikana LapWallin rakennuselementtiratkaisuja hankkineet yhtiöt ja niiden päättäjät.
NPS-luku 53 ylittää alan vertailuarvon reilusti
Tutkimuksessa mitattu Net Promoter Score (NPS) oli 53, mikä on selvästi korkeampi kuin Innolinkin vertailutietokannan keskiarvo (39). NPS mittaa asiakkaiden todennäköisyyttä suositella yritystä eteenpäin asteikolla -100–100. LapWallin tuloksessa korostuu erityisesti suosittelijoiden (arvosanat 9–10) korkea osuus.
LapWallin toiminta saa kokonaisuutena hyvän arvosanan
Yrityksen yleinen toiminta sai asiakkailta kokonaisarvosanan 4,0 yhdestä viiteen asteikolla. 87 % vastaajista arvioi toiminnan positiivisesti. Myös halukkuus jatkaa yhteistyötä näkyy tutkimuksessa: yhteensä yli 90 % asiakkaista valitsisi LapWallin uudelleen toimittajakseen – mahdolliseen uudelleen valintaan vaikutti se, saavatko asiakkaat neuvoteltua itselleen hankkeita, joihin LapWallin ratkaisut sopivat.
Mielikuvat painottuvat luotettavuuteen ja ammattitaitoon
Tutkimuksessa kartoitettiin asiakkaan mielikuvia yhtiöstä avovastauksien avulla. Mielikuvissa kolmen kärjen muodostivat luotettava, laadukas ja tehokas. LapWallin koettiin olevan ennen kaikkea ammattitaitoinen ja kyvykäs toimija. Nämä mielikuvat muodostavat perustan asiakassuhteiden jatkuvuudelle ja viestivät myös onnistumisista arjen yhteistyössä – mihin viittaa myös halukkuus valita LapWallin ratkaisut myös uusissa projekteissa.
Kilpailuympäristö ja hankintanäkymät
Tutkimuksen mukaan 49 % vastaajista arvioi LapWallin toiminnan olevan parempaa kuin kilpailijoilla. Hankintojen osalta suurin osa asiakkaista ennakoi nykyisen tason jatkuvan ja 28 % arvioi hankintojen kasvavan.
Yhteenveto
Asiakastutkimuksen perusteella LapWallilla on vahva asema asiakkaidensa silmissä. Tulokset osoittavat, että luottamus, sujuva yhteistyö ja toiminnan tasaisuus muodostavat keskeiset tekijät, joiden varaan asiakassuhteet rakentuvat. Nämä havainnot tarjoavat pohjan jatkuvalle kehittämiselle koko prosessin varrelta, suunnittelusta asennukseen.
Saamiamme palautteita
”Heillä on loppuun asti hiottu konsepti ja hyvä laatu. Ystävällinen henkilöstö ja hyvä hinta.”
”Hinta on kilpailukykyinen. Laadukas. Toimitusvarmuus hyvä.”
”Asennuksen sujuvuus. Miesten toiminta työmaalla on hyvää, ja yhteydenpito avointa muiden työmaalla toimivien kanssa”
”Kaikki sujui kuten luvattiin ja ylittikin odotuksen joiltain osin.”
”Luotettava, toimiva ja kustannustehokas.”
”Ylivoimainen ykkönen elementtipuolella, ei ole vastaavia toimijoita.”